måndag 10 december 2007

Utmanad Pippi!

Pippi har blivit utmanad av både Gråbo och Zero att lyfta fram sex ovanliga eller speciella saker om sig själv (hunden alltså...) och att skicka utmaningen vidare till sex nya hundar.


1. Jag är väldigt fascinerad av små bebisar. De är så gulliga och mysiga!
2. Jag är inte lätt att fostra, tycker om att gå mina egna vägar, hela tiden (försöker också när vi är ute, fast jag går i koppel).
3. Jag tycker om att busa, bädda, snurra runt som en tok i bädden och skälla. Matte och husse blir inte så glada när jag skäller, men jag blir så till mig att jag glömmer bort att inte skälla. Hur ska jag annars uttrycka min ystra glädje. De får minsann tjoa när de är glada!
4. Jag älskar att springa ifrån Nietzsche, vilket jag bara gör på myren, i snön eller i skogen där det är mycket träd. På rakorna springer han ifrån mig, den rackaren.
5. Jag tycker om att sova och mysa, helst i mattes och husses säng. När de inte ser kryper jag in under täcket.
6. Jag är inte förtjust i små skälliga, vita, lurviga hundar. De vill jag gärna sätta på plats.

Pippi utmanar Chilli, Ginger, Goliath, Linus och Rodman. Vi får fundera ut vem den sjätte hunden blir.

Inga kommentarer: