tisdag 7 oktober 2008

Utställning i Boden

I lördags gick jag upp 03.15 för att åka till Boden och ställa ut Nietzsche för Karin Hedberg. Hur knäpp får man vara! Camilla Johansson som har Swaara Grains of Sand (Ruter) och Seflidos Bror (Bror) hämtade mig 04.30. Whippetarna var först ut i ringen och redan från början förstod jag att det inte skulle bra för Nietzsche. Han är alldeles för mycket hund för Karin Hedberg (och för många andra). Bedömningen var väldigt inkonsekvent. Nietzsche fick en slätt etta och kom fyra i öppen klass. Hur kul är det när man vill ha ett cert! Tur att det var trevliga människor där.
Det är i alla fall sista gången jag åker iväg med bara en hund. Nietzsche var djupt deprimerad hela dagen (ingen antropomorfism här inte) och Pippi var likadan här hemma. Han nästan vägrade vara utanför buren. Jag som hade tänkt att vi skulle ha en mysig dag tillsammans med mycket mys utan att Pippi kommer och bökar sig in emellan. Men han ville bara in i buren hela tiden och låg och tittade på mig med ledsna ögon. Stackas liten. Nu blir det i alla fall ingen fler utställning förrän till våren.

1 kommentar:

Sagoruna sa...

Trist, men det gick ju bra för Camilla i alla fall! Du får tjata lite på Camilla så hon också börjar blogga tycker jag.