söndag 2 november 2008

Promenad i första snön

Det blev inte några bra bilder, men jag lägger ut dem ändå. Typiskt nog tog batterierna slut när jag för en gång skull hade med mig kameran ut. I går hade vi i alla fall jättefint väder och åkte ut till Södervik för en liten promenad. Vi fick koppla Pippi efter en stund. Hon blev alldeles tokig av alla spårlukter som förmodligen blir extra tydliga i snön. Nietzsche spårade också lite, men han är mer intresserad av att springa fram och tillbaka och hålla koll på oss. I vilket fall som helst hade vi en skön stund i den spröda kylan i novembersolen. Jag älskar verkligen när det blir kallt och hundarna fungerar mycket bättre i kyla än i värme. Det gäller åtminstone Pippi. Lite kläder bara så är det bara att gå.

Är det här en whippet, eller någonting annat?!

En älgkalv?

Det här är i alla fall Antti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att du har whippets?? Mina funkar verkligen inte bättre när det är kallt ute(de kanske behöver motorvärmare?). Tuula hackar tänderna så fort vi kommer ut nu för tiden. :-D
Fast de uppskattar snön! Alla tre går med nosen i backen och tar sig en munfull lite då och då. ;)

Hoppas allt är bra med er!

Susanne Lindström sa...

Jag tror att vi har whippets i alla fall (men ibland undrar jag). Nietzsche är nästan helt väderoberoende (precis som matte:-)) om det inte är otroligt kallt eller väldigt regnigt ute. Pippi är frusen av sig, men ett täcke på gör susen. När det är varmt går det knappt att få henne att gå.

Allt är bra med oss. Vovvarna är hur mysiga som helst och jag ser verkligen fram emot att få en till liten varelse till familjen under våren.

Hur går det för er med vovvarna? Fungerar det bra med Theo och flickorna?

Anonym sa...

Jag förstår att ni längtar! Valpar är ju bland det mysigaste som finns (i alla fall efteråt, när man bara har kvar de fina minnena!). Själva nöjer vi oss med en till tvåbent valp, någon fler hund kommer nog inte in här på ett tag...

Jodå, nu mellan löpen går det bra, men jag har redan ångest inför nästa löp och undrar verkligen hur vi ska lösa det. Tyvärr.