onsdag 22 april 2009

Ledsen lunchpromenad

När Antti kom hem på lunchen tog jag med mig Pippi och Nietzsche ut på lunchpromenad i det fantastiska vädret. Våren har kommit även till Umeå! :-) Efter 300 meters promenad ser jag två kvinnor som står och gråter, en av dem med en Bichon Frisé i famnen. "Den har blivit påkörd" skriker en av dem. Jag går fram och pratar med dem och de berättar att en moped hade kört på hunden, som var kopplad, på cykelvägen och sedan bara stuckit. En bit ifrån står två kvinnor med en telefonkatalog och letar telefonnummer till en veterinär (när det finns 118 118!). Medan vi stod där och grät tillsammans dog hunden i famnen på sin ägare. Jag blir så arg på de här förbannade mopedisterna som åker omkring på vårt område och tror att de äger världen!!! Jag hoppas att kvinnan anmäler händelsen och att han, för det var en han, åker dit. Hon fick i alla fall skjuts till en veterinär och jag gick gråtandes hem. Det här blir ingen rolig dag.

3 kommentarer:

Birgitta sa...

NEJ Usch vad hemskt!!! :o(
Lider med alla inblandade (utom mopedisten).
Hoppas att hon kontaktar lokalpressen också...
Mvh
Birgitta

Annielie sa...

Men fy fan så tragiskt. Lider verkligen med kvinnan som ägde hunden. Och som föregående talare hoppas jag hon kontaktar vk så hon kanske kan ge signalement på pojkspolingen och att dom kanske får fast honom, om inte annat för att få folk att se upp för dessa idioter.

Anna sa...

Uch fy fan! Sånt ska bara inte få hända en kopplad hund på en gång- och cyckelväg. Jag tycker som alla andra att detta måste VK få veta så kanske han som är ansvarig ser det och fattar vad han ställt till med. Hoppas att polisen får tag i honom.

Skickar massa tankar till hunden och ägarna.
//Anna