måndag 6 april 2009

Valp från Play A While

Ja, då har vi definitivt bestämt oss. Vi köper en valp av Henrik Härling, Play A While A Passage To India, e; Play A While Whitstable Bay Ale, u; Ch Play A While Lady Orlando. Han är född 19 februari 2009. Jag har bokat tågbiljett och åker ner med nattåget nästa helg och hämtar lillprinsen. Vi kommer att kalla honom Sakari. Det ska bli så kul med en liten valp igen och han ser verkligen jättesnygg ut, väldigt lik sin mamma Play A While Lady Orlando. Det går att läsa mer om kullen på Play A While´s hemsida http://web.telia.com/~u85630720/ och fler bilder finns på Henriks blogg http://henrikharling.blogspot.com/. Bilderna nedan, där Sakari är 6 veckor, kommer från Henrik (jag är oskyldig till rånarluvan). Ni får gärna önska oss lycka till med den här pojken! :-) Han kommer att få fullt upp längre fram eftersom Nietzsche är i stort behov av en jämbördig polare att busa och springa med. På sikt kommer vi att ställa ut honom, prova viltspår och LC. Om allt går som vi har tänkt blir utsällningsdebuten på riksutställningen i Eskilstuna i sommar.


15 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Hurra!! Jag visste det :D Han ser jättejättefin ut, väldigt lik Memma. Så roligt för er.

Jenny,Nokia och Leo sa...

GRATTIS!!!! till en alldeles ljuvlig kille =D
Nu måste vi ju verkligen komma upp till Eskilstuna...

Susanne Lindström sa...

Det kan inte kännas mer rätt! Henrik har kämpat med att filma pojkarna så att vi skulle kunna få en uppfattning om dem utanför stillbilderna. Där skedde avgörandet. Det stod mellan ettan och trean och valet förr på trean, snart vår lille Sakari. :-)

Anko sa...

Åå vad roligt! Grattis till eran nya bebis!

Whippeten Nota sa...

Grattis!!! Jag tror ni kommer bli jättenöjda med er nya kompis! Jag har inte sett dom live än men nr 3 är den av hanarna som jag fastnat mest för på bild =) Så skoj!
Hälsningar från halvsyskonet Jippie med kompisar

Sagoruna sa...

Grattis till valpen! Inte fy skam att få en himlans trevlig uppfödare på köpet. Ska bli kul att kunna följa honom och er. Undrar om Henrik snart har rekord i störst antal bloggande valpköpare?

Anna sa...

Grattis till nya familjemedlemmen! Vilken kul och händelserik sommar ni kommer att få med en liten terrorist i huset. :)

//Anna

Anonym sa...

GRATTIS till nyförvärvet och lycka till med tävlingskarriären!
kram kcki

Susanne Lindström sa...

Så mycket mer tävlande än det varit hittills med Nietzsche lär det inte bli i fortsättningen heller. En avsevärd nackdel med att bo här uppe är att det är lite väl långt till allt som händer söderut.

Anna: jag älskar små terrorister (i alla fall för det mesta)! :-)

Annielie sa...

Åh, vilken liten snygging! Jag kan tänka mig att du längtar!

Jag ser fram emot bilder då han flyttat in hos er!

Kram!

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Men vilken goding! Gud så rar!

Ja, här börjar valpsuget också göra sig påmint...får se hur det blir i höst?

Vad kommer det vackra namnet Sakari från?

Massor med kramar!

Mona Lindström sa...

Min favorit utan hanarna, snacka om att få ett läckert påskägg. Lycka till önskar Mona och farbror Chivas i Mora(som är mycket lik nr 1 av hanarna)

Susanne Lindström sa...

Tack alla ni! Vi ska försöka ta hand om lillprinsen på bästa sätt. Det blir lite pusslande fram till sommaren, men det får vi ta.

Malin: det var Antti som "kom på" namnet Sakari. Ett fint finskt namn... på en engelsk hundras! :-) Kan mamma heta Memma (en finsk dessert) så kan sonen heta Sakari har vi resonerat! Fint är det i alla fall (fast det är finskt;-)).

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kul med namn =D
Igår skulle jag köpa vin till mannen och eftersom jag inte dricker vin själv, så köper jag det med snyggast förpackning, typ och då hittade jag ett vin som hette Sakar!!! Gissa om jag köpte vinet? ;-D

Mikkan sa...

Vilken UNDERBAR valp - all lycka till på färden med den nya familjemedlemmen! :)