tisdag 16 juni 2009

Jag har fått forskningsmedel

Idag är jag extra glad eftersom jag och två personer till har fått forskningsmedel från Brottsoffermyndigheten. Vi snodde ihop en ansökan i våras med namnet "The role of the Internet as a surrogate social network in situations of domestic violence in Swedish context". Vi ska alltså undersöka hur Internet används av personer som är offer för våld i hemmet. Hur skapas och används sociala nätverk på nätet och vad är det som kommer till uttryck i de nätverken? Vi ska också titta på om förövarna skapar nätverk och vad som i sådana fall artikuleras i de nätverken. Nu ska här forskas! Jag ska först ha semester, men sedan. Om jag inte hade fått den här forskningen hade det blivit väldigt mycket undervisning. Jag tycker visserligen att det är roligt att undervisa i etnologi och kulturanalys, men inte bara!

1 kommentar:

Mona Lindström sa...

vilket spännande ämne, förstår din iver. Först semester sen forskning. Hoppas vi träffas i sommar kanske i Vilsta? Skulle vara kul att se din valp live.

kramar från Mona