torsdag 13 augusti 2009

Sorsele över helgen

Jag och min dotter Enya åker till Sorsele i helgen, utan hundar! Hur i hela friden ska jag klara mig utan dem?! De är nästan som en del av mig. Samtidigt blir det skönt med lite sovmorgon. Anledningen till att de får stanna hemma är att Fredrik och Bodil numera har två katter. Jag vill inte bidra till att de blir ihjälbitna eller nåt! :-) Jag hade gärna tagit med mig Nietzsche eftersom jag ska göra några mindre toppbestigningar i närområdet. Han tycker extra mycket om att göra saker med matte och så går det att ha honom lös. Han är ingen älgjägare som Pippi! och kommer alltid direkt när jag ropar på honom. Sakari ska i vilket fall som helst vänta till nästa sommar innan det blir några toppbestigningar.

3 kommentarer:

Annielie sa...

Åh vad härligt det lät! Ha en skön helg och passa på att njut!

Elisabeth Alström sa...

Då hoppas jag på vackra bilder på storslagen natur. Det lät verkligen härligt att komma upp i fjällvärlden, vi har lite långt dit.

Annielie sa...

Tack snälla! Som du säger, fjordnorge är fantastiskt vackert!