lördag 29 augusti 2009

Vi som trodde att vi inte hade en hopphund!

Det här ju nästan ironiskt! Igår pratade jag med Henrik uppfödare om Sakaris ständiga jakt efter mat och konstaterade att det är skönt att hundarna i alla fall inte hoppar upp på bord och andra ställen i sin jakt. Henrik kan inte heller ha någonting stå framme och sånt lär man sig efter några stölder, så också vi. Idag när Antti var ute och cyklade Nietzsche fick de andra två äta sin mat och så ställde vi Nietzsches mat på vår "bardisk". I ett obevakat ögonblick hoppade Sakari hur enkelt som helst upp på vår stora bur för att sedan kliva upp på disken och börja äta av N:s mat. Tur att jag var i närheten och kunde stoppa honom innan han ätit för mycket. Jag bävar nu för att han ska börja hoppa upp på matbordet!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kallas "table top surfing" och verkar vara ärftligt. Jag har flera Myrättlingar som dansar på borden! Det positiva är att man lär sig duka av snabbt och inte lämna ens en matatom obevakad! :)
kicki

Inger sa...

Blå Tåget "bord&bänk"-surfar också!
Det måste vara ngn "kennel-gen":-))!

Carro & SuraPippi sa...

SuraPippi med! Samt snor helt ohämmat ur händerna, hon är en riktig tjuv =) Hundmat är väl så där men ALLT annat fullkomligt älskar hon!!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Ingen av mina tidigare whippar har hoppat upp på bord, men Nokia gör och Leo kommer nog att göra det (gör inte det än!)

Dock kan skälen variera som ex sist Nokia hoppade upp på köksbordet, så var det för att vi hade lagt ett duntäcke där och han la sig bekvämt ner på täcket =) Vi satt där ute och min morfar ser det hela genom fönstret och det väckte en hel del skratt kan jag lova!!!

Ett annat skäl att gå på bordet är väl att han tar "genvägen" över soffbordet på väg upp i soffan =)

Sen håller jag med Carro ang hundmat kontra vanlig mat. Ingen av mina skulle anstränga sig för att sno hundmat (det kommer ju ändå i skålen) men annat är värt besväret =) Nokia är dessutom så kräsen, så han kan mycket väl spotta ut saker som man försöker bjuda honom på...