lördag 5 april 2008

Ny bur och lite annat

Just nu är jag en slagen hjälte. På förmiddagen var jag på ett Step Intervall-pass. Jag är tyvärr inte i bästa form och det känns i hela kroppen just nu. Ni ska inte tror att jag tar det lugnt, jag kör till jag stupar.

Jag var och hämtade den nya buren till vovvarna på eftermiddagen. Den är nog lite övermaga stor, men väldigt fin. Nietzsche och Pippi gick in och lade sig i den på direkten. Den är så hög att vi kan göra två våningar om vi vill! :-D Om det blir som jag vill kommer vi att ha en hund till om något (några om Antti får bestämma) år och då är det ju alldeles utmärkt att ha en stor bur, eller hur! Jag tror faktiskt att det blir lite skönare för hundarna att ligga i den på utställningarna än i den "lilla" buren. Nu kan de stå rakt upp och vända sig hur de vill.



När solen så kom in i vårt sovrum flyttade de sig snabbt dit. Våra små soldyrkare!


Medan Antti står och fixar med våra hasselbackspotatisar tänker jag passa på att tipsa om väldigt, och då menar jag verkligen väldigt, bra musik: ett av mina absoluta favoritband System of a Down. Ni kan se och lyssna på en av mina favoritlåtar på: http://www.youtube.com/watch?v=IJmt3dr9XYQ Alla deras skivor är bra, men Toxicity är bäst enligt mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss roligt att ni köpte samma bur som mig, lite väl stor till 2 whippar kanske, i min brukar det ligga 6st ;)
Mysigt värre...

Mia

Susanne Lindström sa...

Jag kunde inte för mitt liv tro att den skulle vara så stor. Men nu finns det ju burpotential om vi skulle få tillökning i framtiden! ;-)

Anonym sa...

Fniss ja ny kan ni ju med lätthet skaffa 4 till :)
Lycka Till! :)