fredag 25 september 2009

Äntligen en helg hemma

Äntligen blir det en helg hemma med lite plockande i vår lilla radhusträdgård och inomhus! Allt håller på att förfalla fullständigt! Ja, inte vår nya altan som Antti försöker färdigställa i det lilla dagsljus som är kvar när middagen är uppäten och undanplockad. Det blir jättesnyggt! Bild kommer! Sakari och Nietzsche ska få sig några rejäla motionsturer både lördag och söndag. Pippi får ta det lugnt. Hennes tass ska röntgas om två veckor. Just nu äter hon antiinflammatorisk medicin. En tåled i högra tassen är inte som den ska efter KM:et i LC. I morgon eftermiddag ska Enya och några kompisar ta hand om odjuren när jag och Antti åker in till stan för att shoppa lite (lön idag! :-)) och käka på Lottas (den restaurang/pub som har bäst vegetariskt till en rimlig penning i Umeå)! Jag vill poängtera att jag försöker att inte handla en massa onyttiga saker bara för att få handla! Sån är inte jag! Ett litet problem har jag dock och det är att jag tycker så mycket om nya skor. Nu är det dags för ett par nya Dr. Martens och jag har sett ut ett par kängor av den mjukare sorten som går att köpa här i Umeå! Vi får se om jag kommer hem med ett par!

2 kommentarer:

Sagoruna sa...

Ja vi kämpar också med en ledsen tåled här är inne på 6:e eller 7:e viloveckan nu )-: Men nu får det snart vara slut på allt vilande för hunden blir heldeppig. Håller tummaran för att Pippis tå är i bättre form än Runas!

Inger sa...

Javisst är det skönt med hemma-helger!!
Skulle också behöva in till stan och köpa skor inför hösten/vintern, med ids inte!Kändes så LÅÅÅÅÅÅNGT idag:-))!!
För övrigt känner jag en viss oro över alla LC-skador man hör om........