söndag 20 september 2009

Handlerkurs med Gerard O'Shea

Vi har haft en tuff och rolig helg med Gerard O'Shea! Nu skulle jag behöva vara ledig i två dagar för att hämta igen mig och smälta all ny information. Det har varit väldigt givande och jag har fått många nyttiga tips på vad man kan göra för att skapa lust och förväntan hos hunden i ringen. På lördag hade jag med mig Sakari och på söndagen Nietzsche. Vi hade strålande väder båda dagarna så vi kunde vara ute hela tiden!

Nietzsche ligger i bilen och kollar när Gerard har en teoretisk genomgång!

Aaniston Three Mile Smile (Pippis mamma) var med!




4 kommentarer:

Inger sa...

Förstår om du känner dig mör efter kursen med Gerhard - han kan konsten att "suga musten" ur deltagarna:-))! Fast kul och roligt är det!!!
Jobbar förresten stenhårt på att kunna bjuda hit dig på en Brynäs-match under säsongen.......

Mona Lindström sa...

Vad bra att du nu gått kursen, då kan du komma ner till oss här och vidarbefodra det du lärt dig. Finns hur många whippar som helst nu för tiden i Mora/Orsa trakterna. Bra idé va??

Susanne Lindström sa...

Inger: du vet att jag kommer!

Mona: Med den otroliga kompetens jag nu innehar på området blir väldigt dyr! :-) Du skulle ha sett hur snyggt han fick Nietzsche att stå! Nu är det träning som gäller. Jag har anmält Sakari till en inofficiell utställning i Vindeln för att testa i skarpt läge.

Jenny,Nokia och Leo sa...

Kul att du är nöjd med kursen =) Jag skulle också vilja gå för honom.