onsdag 28 maj 2008

Rörigt

Ja, hemma hos oss är det minst sagt rörigt på tomten. Hela fasaden och alla fönster ska målas. Innan det kan göras måste en del bräder bytas ut och de som inte byts ut ska skrapas. Inte roligt tycker jag. Jag ska ta hand om fönstren när jag känner mig redo (läs frisk). Det blir för mig att måla fasaden också när Antti har gjort allt förarbete. :-) Vilken tur att han tycker att sånt här är roligt.
Vi har inte ens ställt i ordning utemöblerna. Det blir till att bära ut dem på gräsmattan och ha uteplatsen där så länge. Vi ska också bryta upp altangolvet och lägga stengolv i stället samt göra det mycket större. Nästa år blir det inglasning. Jag blir så avundsjuk på våra grannar som kan sitta ute på kvällarna trots att det är kyligt.


Äntligen är det så varmt att hundarna kan ligga ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad ni ser ut att ha det mysigt! :) Tror det kommer att bli jättefint då allt är klart för det såg ut som om det var ett bra läge!Skojar du att Lotus älskar detta väder! Vi har byggt om ute på landet (delar en stuga med Johans syster men de nyttjar bara den max 2 v per år, fördel oss med andra ord) och bebis-anpassat den lite. Så Lotus följer med varje gång Johan måste dona där ute och fullkomligt att älskar att var lös på tomten (40 ha). Nu då Johan lägger fram grejorna han ska ha med sig förstår Lotus att husse ska till landet så då går han och lägger sig framför ytterdörren så att inte husse ska missa att ta med honom. Sötis!
Igår kväll låg han på magen och mös hela kvällen, jag kan svära på att han förstår/vet att det bor en liten bror eller syster där inne. Han är väldigt om sig och kring sig då det gäller min mage. Häftigt att de kan vara så sensibla!

Ha nu en toppenhelg och jobba inte ihjäl er! jag ska slappa (fördelen med att vara gravid, att vara lat är plötsligt legitimt!) och mysa med familjen!

Kramar Malin, Johan, Lotus och Krypet