torsdag 29 maj 2008

Gävle nästa

I morgon bär det av "hem" till Gävle för min del. Jag måste jobba på förmiddagen, sedan sätter jag mig i bilen och kör ner de 48 milen. På lördag ska jag träffa ett gäng gamla klasskompisar från grundskolan. Vi ska fira att det är 30 år sedan vi gick ut nian!!! Hur det gick till vet jag inte. 30 år är faktiskt en evighet. Det ska i alla fall bli roligt att komma till Gävle. Jag har verkligen lärt mig att uppskatta staden på senare år. Det är en riktig stad till skillnad från Umeå. Umeå måste vara en av Sveriges fulaste städer, gräslig stadskärna och inte mycket att titta på. Tack och lov att det händer en massa spännande och att universitetet finns här. Jag ser fram emot att träffa gamla kompisar, inte minst att få se hur de ser ut idag. Det blir nog svårt att känna igen dem. De kommer nog inte att känna igen mig heller för den delen. Rapport från träffen kommer efter helgen! Trevlig helg!

Inga kommentarer: