söndag 12 juli 2009

Campingplats i Härnösand

Jag går runt här på campingen och förundras över de husvagnar som har trätrall, trädgårsmöbler, blomkrukor, planteringar och svenska flaggor utanför! Står de här hela sommaren, till och med kanske varje sommar? Vad gör de på dagarna? Finns det några gemenskaper, kanske över etniska och nationella gränser, och möjligen över klassgränser?Vilka är det som väljer att bo så här på sommaren? Går det att hitta några mönster? Jag kanske ska bosätta mig på en campingplats en sommar och göra deltagande observationer och intervjuer för att få svar på alla frågor som dyker upp!
Nu ska vi snart starta färden mot Söderhamn.

1 kommentar:

Anna-Carin sa...

Ja det tycker jag att du ska göra. Man får många nya kontakter på campingplatser. Folk är trevliga och glada alla ställer upp för varandra och har trevligt tillsammans. Ialla fall var det så dom åren jag var ute och campade.
kram