torsdag 9 juli 2009

Pippi borta i skogen i 13 timmar - tillbaka välbehållen

I går var jag i Södervik med de stora hundarna för en skogspromenad. Efter två minuter var Pippi borta! Jag hörde henne drevskälla en bit in i skogen och blev väldigt orolig. Det finns bara älg där ute, inga rådjur. Nu är hon efter 13 timmar i skogen tillbaka och verkar må bra. Fy fan vilken dag och natt det har varit. Vi har lovat oss själva dyrt och heligt att hon aldrig mer ska vara lös i skogen. Tack till Sussie, Mia och Fredrik som var med och ropade och letade!

10 kommentarer:

Carolina H. sa...

Usch och fy, skönt att det slutade lyckligt!! Förstår att det var många låååånga timmar!!

Birgitta sa...

Å tack och lov att hon är tillbaka välbehållen! Jag förstår att det varit långa oroliga timmar!

Anonym sa...

Skönt att höra att hon kommit tillbaka välbehållen!
Detta är ju en mardröm som vinthundsägare, men tyvärr ngt som många av oss varit med om - vet hur det känns!
Pusta ut nu och NJUT av sommaren - även om den kommit av sig litegrann!
Inger

Anonym sa...

Å, vad skönt att höra att hon är tillbaka!

Sofia sa...

Otroligt skönt att höra att Pippi är hemma igen!

Sara och Miki sa...

Å herregud vilken fasa! Tack och lov att hon är tillbaka.

Mia sa...

Fy vilken mardröm för er, det är en fasa för oss hundägare när de försvinner, man blir ju helt galen av oro. Tur att hon kom tillbaka oskadd. Kramar på er från Mia o Jazper.

Anna och Andreas sa...

Oj vilken tur att det gick bra! Man blir ju rädd om de bara är borta 5 minuter, jag kan inte ens föreställa mig hur orolig du måste ha varit.

Krama Pippi från oss, hoppas att hon inte gör om det.

/Anna och Andreas

Susanne Lindström sa...

Pippi, vår lilla skogsflicka (hon luktar fortfarande skog), bara sover och sover. Idag har jag inte kunnat göra många knop. Jag har mest njutit av att hon legat i sängen coh legat bredvid henne och kramat henne. Hon ser lite lurig ut i blicken. Undrar var hon har haft för sig där ute i skogen?!

Marie Eriksson sa...

Vilken tur att ni hittade Pippi välbehållen igen. Jag kommer så väl ihåg desperationen när vi letade efter Peter & Jeanettes Sille som var borta i 2 dygn men som vi också fick tillbaka välbehållen, skogsdoftande och trött. Det är en upplevelse man inte vill råka ut för fler gånger. Sköt om er - kram från Marie