torsdag 16 juli 2009

Träskor med kurbitsmålning

Om någon är nyfiken på hur träskor med kurbitsmålning ser ut går det att kika Dala Clogs hemsida. Jag hittade inga i Avesta. Nu har Mona Lindström erbjudit sig att handla åt mig och ta med sig till Vilsta. Jag har sett ut två par, ett par med kurbits och ett par med dalahästar, svarta så klart. Min barndoms somrar tillbringade jag i Falun, Vintjärn och Svärdsjö där släkten på mammas sida bor. Det är en av anledningarna till att det ska vara just dalastuk på mina träskor! Det är helt enkelt en liten hyllning till Dalarna. Och så gillar jag kitsch!

2 kommentarer:

Mona Lindström sa...

Träskorna är täljda och målade nu. Tar dom med mig till Vilsta. Ring om du undrar över något 070-3520444

Mona

Susanne Lindström sa...

Attans vad du är snabb och duktig!