tisdag 4 september 2007

Färdigt vintertäcke


Nu är vintertäcket färdigt, men Nietzsche ser lika uttråkad ut ändå. Jag ska sy ett likadant till Pippi med röd polo.
Idag hade jag en lugnare dag på jobbet. Jag hann fixa undan smågrejer som har legat hela sommaren. Det känns verkligen skönt. Fint väder gjorde att jag och hundarna på eftermiddagen gav oss ut i skogen, mitt i älgjakten. Det gäller att veta var man går. Vi hörde skott på långt håll. Huvaligen.
Nu väntar vi på älgklövar som vår granne lovat oss (om de skjuter någon älg förstås). Då blir vi inte beroende av viltspårsträningarna som Björkstadens hundklubb anordnar. Det ska bli skönt att kunna träna viltspår på egen hand, när vi själva vill. Om allt går som vi har tänkt blir det anlagsprov för Pippi innan vintern.

2 kommentarer:

Marit sa...

Hej!
Jag ska sy ett till täcke till Zero i veckan. (Det gamla är så nött och fult) Syr efter liknande mönster som du tror jag. Man drar täcket över huvudet och spänner runt magen. Men polokragen såg intressant ut, hur har du gjort den?
Hälsningar Marit

Susanne Lindström sa...

Marit: Polon är lös. Jag ska göra en ny lite vidare och sy fast den. Den är uppmätt efter halshålet (på ett ungefär) och ihopsydd i enkelfleece.