tisdag 3 juni 2008

Hemma och trött

Det var riktigt roligt att träffa gamla klasskompisar. De flesta kände jag faktiskt igen. Det bjöds inte på några större överraskningar. Några har lämnat Gävle, men de flesta bor kvar och jobbar i ganska traditionella yrken. Få har pluggat vidare efter gymnasiet. Vi käkade 8-rätters libanesisk middag och spelade bangolf, curling samt bowling. Mitt lag vann tävlingarna!!!

Jag är lite less på att läsa uppsatser nu. Igår och idag har jag suttit i solen och läst D-uppsatser inför seminariet i morgon där jag ska vara seminarieledare. Sedan är det dags för studenterna att avsluta terminen. Då blir det lugnt och skönt på universitetet och jag kan (nästan) helt ägna mig åt förberedelser inför hösten. Slutrapporten i utvärderingsprojektet är färdigskriven, skönt. Vi är tre stycken som har utvärderat ett projekt som Myndigheten för skolutveckling driver; Idéskolor för mångfald. Jag måste visserligen skriva färdigt en annan rapport som jag släpar efter en hel del med. Det handlar om en mindre granskning av heteronormativitet på några lärarutbildningar i Sverige. Jag har intervjuat ett gäng lärarutbildare om hur de vill att en bra lärare ska vara. Eller snarare vad de vill att lärare ska ha för kompetens med sig ut i arbetslivet när de lämnar respektive lärarutbildning. En intressant bild tonar fram...

Inga kommentarer: