onsdag 30 juli 2008

Släktträff i Sundborn på lördag

I morgon bitti åker jag och min äldsta dotter Sofia till Gävle. På lördagen bär det sedan av till Sundborn (Ramsnäs för att vara korrekt, en liten bit från Sundborn) och den årliga släktträffen. Vi har haft släktträff varje år sedan mitten av 60-talet. Det är ett roligt och effektivt sätt att hålla kontakten med släkten. De flesta bor i Dalarna så det är mest där vi brukar hålla till. Förra året dock var jag och min bror Curre ansvariga och då höll vi till i Gårdskär, några mil söder om Gävle. Allt vi gjorde i tävlingsväg hade då Gästriklandskoppling. Nedan kan ni se ett resultat av halmbocksbyggande som ingick i en tävling. Laget som vann skulle givetvis elda upp alla bockar. Bocken ska brinna, så är det! En viktig tradition att föra vidare!


Brorsan och några polare till honom intog scenen på kvällen och gjorde en variant av Pistvakt!

Curre i högform! Han var värsta dansbandssångaren i Veines på 70-talet!


Jag hoppas att jag hinner med att hälsa på finwhippetpojken Looper, Burnt Sienna Midsummer Love, som bor i Sundborn. De är förvarnade om att jag kanske dyker upp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad trevligt det låter - och ser ut! :D

Hoppas du får en fin helg!

Kramalin, Johan och Lotus - och bebben såklart!