måndag 16 juni 2008

Besvikelser i Vännäs

Jag får väl krypa till korset och skriva om den otroligt dåliga dagen på SKK:s utställning i Vännäs. Det gick åt skogen helt enkelt. Nietzsche, som vi nu fått ner i vikt, är för bred i fronten enligt domaren. Han ser dock riktigt snygg ut nu. Pippi förvandlades i ringen till en jakthund. Hon glömde visst bort att hon inte var på LC-banan! En påse flög iväg i vinden och den skulle hon efter, precis när vi skulle ställa upp oss snyggt. Inga framgångar där heller. Som vanligt fick de fin kritik, båda två.

Igår kväll blev det långcykling och streching med Nietzsche. Nu ska vi cykla varannan dag och se om musklerna blir längre på honom. Vi har inte tidigare kommit in i någon riktig cykelrytm. Nu är det dags!

Vi vill gratulera Swaara Grains of Sand"Ruter" till hans andra cert på kort tid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa här ärckså lugnt för det mesta men ellanåt är han verkligen mer vild än tam. Den här könsmognaden sätter verkligen griller i skallen på honom, hans öron försvann när könsmognaden började. Jag sa just det att jag har verkligen aldrig träffat på nån värre hund än Enzo när han har sina il men jag heller aldrig träffat på någon så underbart tillgiven hund som Enzo när han är sig själv! Tur att det inte är såå himla ofta han får sina tokryck. Jag tycker så synd om lilla Cindre när Enzo får sina ryck, han blir så förtvivlad när han röjer runt och han är alldeles för snäll för att säga till på skarpen. Han brukar göra några tafatta försök men det brukar bara resultera i att Enzo tycker att det är ännu roligare!

Ja, det var jättekul att ses men vilket skitväder vi fick!
Joo, jag såg att det skulle va en whippetspecial! Jag är i valet och kvalet om jag ska anmäla. Det är ju bara en vecka innan det är beräknat att bäbisen ska komma ut men, samtidigt kanske det är värt att chansa. Anmälningsavgiften är ju inget hemmarnsköp direkt men...
Vi får se hur vi gör!
Ni ska dit antar jag?

Ha det gott!
Kram.

Anonym sa...

Men vi hade i alla fall trevligt i tältet i Vännäs...:-)))

Sköt om er! Vi ses!
Kram
Sofia