lördag 21 juni 2008

Utmanad

Malin har utmanat mig! Egentligen förstår jag inte varför det heter utamning, men så här lyder i alla fall mina svar.

1. Vad gjorde du för tio år sedan? Jag blev antagen till forskarutbildningen i etnologi. Något annat speciellt kommer jag inte ihåg. Minnet är kort.
2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag? Skrapa och måla fönster, åka ut med hundarna i skogen, cykla Nietzsche, handla mat och läsa lite.
3. Godis jag gillar: Choklad i alla dess former (nästan).
4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär? Ge pengar till mina barn, starta en gedigen fond för humanistisk maktforskning, köpa en ny bil och en stor husbil, sluta jobba, köpa en stuga i Hemavan eller Kittelfjäll, en stuga vid en fin sjö, ett litet hus på Kullahalvön i Skåne, köpa ett fint hus i Gävle (Villastan) och en västerbottensgård i Umeå samt starta en fond för Umeå stads förskönande.
5. Städer/orter som jag bott i? Gävle till ca nitton års ålder, Uppsala till 22 års ålder och sedan Umeå.

Jag utmanar Henrik, Jenny, Annelie och Anna!

2 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Ska fixa din utmaning snart, har bara lite att blogga ifatt ;-D

Susanne Lindström sa...

Jenny: Ja det må jag säga. Blogga på nu!