torsdag 5 juni 2008

Kampen om pinnen

Jag bannar mig själv för att jag inte hade kameran med mig ut till Södervik i kväll! Tanken var att Enya skulle bada och jag och hundarna skulle gå en sväng efter en skogsväg för lite lösspring. När vi kom till stranden var det alldeles tomt och otroligt varmt. Jag ändrade mina planer och släppte dem på stranden. Gode värld vad de sprang! Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Enya försökte locka ut dem i vattnet, men lyckades inte. Nietzsche var i lite grand men vände snabbt igen. Pippi stod och tittade på. Sedan hittade jag en rejäl pinne som jag slängde ut i sjön och både två fullkomligt vräkte sig ut i sjön, igen och igen och igen. De har aldrig badat så mycket. Det är väldigt långgrunt så det passar hundarna perfekt. Pippi flög fram i vattnet och vann varenda gång i kampen om pinnen. De var inte lite sandiga när de hoppade in i bilen. Det blev trädgårdsslangen när vi kom hem.

Mitt på dagen hade vi 35 grader i skuggan. Det är betydligt svalare nu på kvällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lotus badar för fullt så fort det är varmt och vi är på landet! :D Han tok-skäller så att man ska kasta ut hans favvis-boll i vattnet och sedan flänger han efter som en osmidig gasell! Underbart att se!

Ha det så gott, pussa raringarna från oss!

Malin, Johan, Lotus och Krypet i magen

Jenny,Nokia och Leo sa...

Så kul med bad :D Gråbo är ett blötdjur som älskar att bada, men pga värmen är det så mycket alger i sjön, så jag vågar inte det just nu. Det blir till att ta fram trädgårdsslangen och duscha vatten hemma istället, det går bra det med!

Anonym sa...

Visst är det härligt att åka till havet och låta hundarna springa och leka i sanden. Vi var också till havet men vi kom ihåg kameran. :) Bilder finns på vår hemsida.

Ha det gott i sommarvärmen!